Topics

1st Edition of Morserino-32 has been sold out / 1. Auflage des Morserino-32 ist ausverkauft

Willi, OE1WKL

After 23 months and 2,700 kits this edition has come to an end; the loudspeaker used in the kit is not available anymore, and the newer Heltec modules use a slightly different pin-out. This will require the search for a new speaker, and some re-design of the PCB. The Heltec change also needs to be reflected in the firmware (I will try to keep future firmware versions compatible with 1st edition M32s, by determining at start-up which type of hardware it is running on).

All these things need some time. The Morserinos sold much faster than I had ever anticipated - while the first 19 months saw a steady demand of about 110 kits per month, this changed to over 150 kits during the last 4 months. So I was quite busy assembling and shipping kits, and could not find the time for the preparation of the second edition of the kit. This will happen now, over the next few months.

As soon as the next edition is ready, I will announce it here, and you will be able to place orders again.

Thank you all for this exciting experience - the Morserino project clearly shows that Morse Code is not dead, and there is an enormous interest in it. When people keep asking me „Why Morse? That isn’t used commercially anymore, it it?“ I always reply: „It’s the same with sailboats: they’re not used commercially anymore, but is is a lot of fun to sail a boat, and therefore millions of people do it. I requires skills, and therefore takes some time to learn how to sail a boat, but this does not take away the fun, in the contrary: becoming a good sailer is an achievement you can be proud of. And the exact same is true with using Morse code.

Vy 73

Willi
OE1WKL

Nach 23 Monaten und 2.700 Bausätzen ist diese Auflage am Ende angekommen. Der im Bausatz verwendete Lautsprecher ist nicht mehr verfügbar, und die neueren Heltec-Module verwenden eine etwas andere Pinbelegung. Dies erfordert die Suche nach einem neuen Lautsprecher und eine Neugestaltung der Leiterplatte. Die Heltec-Änderung muss sich auch in der Firmware widerspiegeln (ich werde versuchen, zukünftige Firmware-Versionen mit M32s der 1. Edition kompatibel zu halten, indem beim Start festgestellt wird, auf welcher Art von Hardware sie ausgeführt wird).

All diese Dinge brauchen etwas Zeit. Die Morserinos verkauften sich viel schneller als ich jemals erwartet hatte - während in den ersten 19 Monaten eine konstante Nachfrage von etwa 110 Bausätzen pro Monat bestand, änderte sich diese in den letzten 4 Monaten auf über 150 Bausätze. Also war ich ziemlich beschäftigt damit, Bausätze zusammen zu stellen und zu versenden, und konnte keine Zeit für die Vorbereitung der zweiten Auflage des Bausatzes finden. Dies wird jetzt in den nächsten Monaten geschehen.

Sobald die nächste Auflage fertig ist, werde ich das hier bekannt geben und es können wieder Bestellungen aufgegeben werden.

Vielen Dank für diese aufregende Erfahrung - das Morserino-Projekt zeigt deutlich, dass Morsecode nicht tot ist und dass ein enormes Interesse daran besteht. Wenn die Leute mich immer wieder fragen: „Warum Morse? Das wird nicht mehr kommerziell verwendet, oder?“ antworte ich immer: „Es ist dasselbe wie mit Segelbooten: Sie werden nicht mehr kommerziell verwendet, aber es macht viel Spaß, ein Boot zu segeln, und deshalb tun es Millionen von Menschen. Man braucht dazu Skills und es dauert daher einige Zeit, das Segeln eines Bootes zu erlernen, aber das mindert nicht den Spaß, ganz im Gegenteil: Ein guter Segler zu werden, ist eine Leistung, auf die man stolz sein kann. Und genau das Gleiche gilt für das Morsen.

Vy 73

Willi
OE1WKL

Bob

Thank you for a great toy and learning tool all in one and congratulations on the success.  And a big thanks for the sailboat analogy.  I will be using that down the road for sure.  It reminds of how I explained to my neighbor why I had more than one antenna.  I asked him, “How many different fishing rods do you have Rette?   No further explanation was needed.

73,

Bob, WK2Y

[...]

Bill Alpert

Congrats on a job well done!
73 de Bill Alpert/ KG6NRV

On Oct 1, 2020, 7:55 AM -0600, Willi, OE1WKL <willi@...>, wrote:
[...]

Eike Lantzsch

On Thursday, 1 October 2020 09:55:44 -04 Willi, OE1WKL wrote:

Dear Willi,
this is quote-worthy:
When people keep asking me „Why Morse? That isn’t
used commercially anymore, is it?“ I always reply: „It’s the same
[...]
I kept this for later use when asked the same question.

Thank you for the great kit!
And all the best for the new development.
vy 73
Eike[still learning]ZP6CGE

Jimmy Earl

Willi,
Thank you for all your hard work and dedication.
Looking forward to the new model.
Kindest regards,
Jimmy
WB5MET

On Oct 1, 2020, at 8:55 AM, Willi, OE1WKL <willi@...> wrote:

[...]

James Samuels

Thanks, Willi. Well said. From a sailor and CW OP.

Jim, W3BG

On Oct 1, 2020, at 9:56 AM, Willi, OE1WKL <willi@...> wrote:

[...]

dkwflight

Hi  For the next edition consider some changes like

A bigger , less fragile display. Larger letters, numbers ETC

A hold down for the paddles.

A higher volume speaker.

Thanks

Dennis

On 10/1/20 9:55 AM, Willi, OE1WKL wrote:
[...]

Bryan Bergeron

Hey Willi;

Can I quote you on your email in the FISTS newsletter?

Thanks,

Bryan, NU1N
(I bought two units from you and reviewed one in Nuts and Volts)

On Thursday, October 1, 2020, 09:55:48 AM EDT, Willi, OE1WKL <willi@...> wrote:

[...]

Tony W3FLH

There's really not much more to add, other than my thanks for a wonderful kit and tremendous support of it.  Hopefully you're able to find the same success (or more!) with V2, and are able to maintain support for all of us V1 loyalists in the future.

Tony W3FLH

Willi, OE1WKL

Of course, Bryan!

73
Willi

Von meinem Mobiltelefon gesendet

Am 01.10.2020 um 19:55 schrieb Bryan Bergeron via groups.io <bergeronbryan@...>:

[...]

Damon Downing

Does this mean I have to design a new 3D printed case? HAHAAHA

My feature request is a color screen and fix the low volume issue between setting 3 and 4. Other than that, I love everything about this little machine.

Thanks Willie.

K0ESX

Matthias Jordan

Hi, Willi!

Great news! :-)

This is also a good opportunity to think about including a physical
volume knob. That strange approach of doing it in software - it just
doesn't work. The sound does not only get less loud but also changes its
tone.

Kind regards

Matthias

--
I have yet to see any problem, however complicated, which,
when you looked at it in the right way, did not become still

Ian VA7ITM

Lucky me! My Morserino arrived yesterday, I built it last night and it is working great. I am currently in the basic course for CW Academy so Morserino will get a lot of use.

73 Ian

Joe K9SZ

Congrats on selling out of 1st Edition, Willi! What a nice milestone.

73
Joe K9SZ

[...]

Andrew Lee

Thank you. I just finished putting mine together and am looking forward to learning how to code. I really enjoyed to process. It is a beautiful unit.

On Thu, Oct 1, 2020 at 6:06 PM Joe K9SZ <joseph.e.wittmer@...> wrote:
[...]

John, M0STQ

Willi,
   many thanks for V1. And your fast and patient support.

It's a very good design, and I'm guessing you won't want to make too many radical changes for V2.

I particularly like the current WiFi Trx capability.  I think it gives the M-32 a great combination of local/mobile functionality AND the ability to extend the features (to an extent) by allowing the user to interact with an internet server.

I have some ideas around how MOPP could be extended a bit, to allow feedback on user keying timing, which would allow a remote measurement of straight key and bug sending timing. Let me know if you're interested.

I guess this could also be done locally, as an extra mode — "sending diagnostics" or something.

Best regards,

John, M0STQ

Wolf, OE7FTJ

Willi!

Thank you very much for this perfect toy to learn and love morse code, as well as your ongoing kind support.
Morserino32 made me a happy learning beginner and I hope I can be onair soon in cw.

Wolf, OE7FTJ

--
I prefere encrypted communication. My PGP public key is available at:

Tom Dudy

Lieber Willi,
herzlichen Dank für dein tolles Produkt, den Morserino. Ich erfreue mich regelmäßig daran.
Es macht immer noch einen riesen Spaß damit zu trainieren.

Nochmals herzlichen Dank
Oliver, 73
DO1OHB

Am 01.10.2020 um 15:55 schrieb Willi, OE1WKL:

[...]

KP Murray K2FN

Wow, I just ordered a Morserino-32 a few days ago. Wonder if I got the last one of this run.

Can't wait to get it.

Thanks,
Kevin K2FN

Willi, OE1WKL

Maybe not the last one, but one of the last batch...